'

Kui olete kuskilt lugenud midagi huvitavat vaimse tervise ja skisofreenia kohta ning arvate, et teie loetust võiks selles blogis kirjutada, siis andke, palun, kommentaarides teada. Samuti siis, kui soovite, et teie vastavateemalist blogi või mõnda blogipostitust tutvustaksin.

Matthew Quick "Õnneteraapia"


Matthew Quicki romaan "Õnneteraapia" (2008; e. k kirjastus Tänapäev, 2013, tõlkija: Mai Tõnisoo) räägib kahest noorest inimesest, kes ei ole vaimselt stabiilsed, kuid suudavad teineteist aidata. Vaimuhaiglas olnud Pat loodab, et tema abikaasa Nikki tuleb tagasi, tundliku loomuga Tiffany aga unistab tantsuvõistluse võidust.

Paar katket:

„Määran sulle pisut kangemad rohud,” ütleb dr Patel. „Võid end pisut uimasena tunda, aga see peaks vägivaldsuse vastu aitama. Sa pead teadma, et saad heaks inimeseks tänu tegudele, mitte soovile. Ja kui hood jätkuvad, pean ehk soovitama, et läheksid tagasi vaimse tervise asutusse, et saada veelgi intensiivsemat ravi..."

"Kui on aeg võtta hommikusi rohtusid, leian ema köögist mune praadimas. Minu taldrik on hommikusöögilaual ja viis tabletti salvrätikul reas. „Vaata,” ütlen ja hoian üleval seda, mida isa mulle andis. „Spordileheküljed, mis?” ütleb ema üle praadivate munade prõgina. „Jep.” Istun toolile ja pistan kõik viis tabletti suhu ning püüan otsustada, mitu täna alla neelan. „Aga miks?” Ema lükkab praetud munad mulle otse pannilt taldrikule.Ta naeratab ja ütleb: „Sinu isa tõesti üritab, Pat. Aga ma ei esitaks sinu asemel liiga palju küsimusi.Võta see vastu, mida ta sulle pakub, ja ole õnnelik – sellised me juba oleme, eks?” Ta naeratab mulle lootusrikkalt ja ma otsustan just tol hetkel, et neelan alla kõik viis tabletti, ning võtan lonksu vett..."

Matthew Quicki (s 1973) esikromaani originaalpealkiri on "The Silver Linings Playbook", See sai kiiresti New York Times'i bestselleriks ja selle põhjal on valminud samanimeline film (2012), kus mängisid Bradley Cooper ja Jennifer Lawrence, kellest viimane pälvis ka Oscari parima naispeaosa eest, samuti Robert De Niro, Jacki Weaver ja Chris Tucker.

No comments:

Post a Comment

Kommentaarid on oodatud, kuid ma ei luba, et kõigile vastan.