'

Kui olete kuskilt lugenud midagi huvitavat vaimse tervise ja skisofreenia kohta ning arvate, et teie loetust võiks selles blogis kirjutada, siis andke, palun, kommentaarides teada. Samuti siis, kui soovite, et teie vastavateemalist blogi või mõnda blogipostitust tutvustaksin.

"Sõber/sõbranna jääb sõbraks/sõbrannaks ka haigestumise korral!"

Kuidas käituda skisofreenikuga?
27.02.09 / Psühhiaatria

Tere!
Minu endine sõbranna põeb kroonilist skisofreeniat. Tal on väga veidrad tõekspidamised ja ta räägib väga lolli juttu juba mitu aastat järjest. Minu jaoks on temaga suhtlemine vastik ja ma tahaks selle üldse lõpetada, aga kuidas seda teha? Isegi siis, kui ütlen, et mul aega pole, helistab ta mulle kogu aeg ja räägib oma luulusid.
Lugupidamisega,
Kati


Vastab:
Jüri Ennet
Psühhiaater

Endise sõbranna ema las organiseerib tema (sõbranna) tohtri juurde saatmise. Endist sõbrannat tuleb ka hea sõnaga toetada ja julgustada, et ta ikka rohtu korralikult võtaks (juba väga head rohud olemas), tervislikke eluviise igapäevaselt rakendaks. Teda julgustada ja toetada! Ta austab sind ja sellepärast sinu poole pöördubki.
Kindlasõnaliselt öelda, et olen praegu oma tegemistega suuresti hõivatud ja üle kolme-viie minuti sinuga hetkel vestelda ei saa. Helistame jälle homme kell...
Elu mõnikord vaid nende "veidrate" ja uute mõtete varal edasi arenebki. Kui me kõik ühtmoodi mõtleme, siis me oleksime ju robotid.
Aita sõbrannat, julgusta ja siis tegele aktiivselt oma tegemistega.
Sõber/sõbranna jääb sõbraks/sõbrannaks ka haigestumise korral!
Kõike head teile mõlemile soovides,
Tohtrionu Jüri


Allikas: https://www.kliinik.ee/psuhhiaatria/id-7/noustamine/question-55294&useful_submit=true&question_id=55294&useful=1

2 comments:

  1. Heya! Ei oska kuhugi mujale väga postitada. Leidsin ühe huvitava video, mis küll tund pikk. Kuid seal räägitakse asjadest, millest muidu ei räägita. Oleks huvitav teada, mida professionaalid sellest arvavad.

    http://beyondmeds.com/2014/04/09/take-these-broken-wings-3/

    ReplyDelete
  2. Aitäh! On jah huvitav film, soovitan teistelgi vaadata ja kommenteerida.
    SP

    ReplyDelete

Kommentaarid on oodatud, kuid ma ei luba, et kõigile vastan.